Yin Yoga in een heerlijk, verwarmde ruimte.
Wegsmeltend verblijven in de houding en 
wegdromen tijdens het navoelen en in de eindontspanning.
Hot Yin Yoga
Deze les wordt gegeven in een verwarmde ruimte, met een maximale temperatuur van 27 graden. 
Lees hier alle “technische” informatie over wat de extra warmte doet voor jou
Yin Yoga is een rustige vorm van Yoga die ruimte in het lichaam geeft, in de ruimste zin van het woord. In tegenstelling tot andere yogavormen ligt de nadruk niet op de beweging maar op stilte in de houding.
De zittende en liggende houdingen worden op een passieve maar wel intensieve manier beoefend en lang aangehouden (tussen 3 en 5 minuten). Op die manier wordt eerder het bindweefsel dan de spieren opgerekt en gestimuleerd. Hierdoor worden gewrichten beweeglijker en actiever. Dit stimuleert meer opening en ruimte in ons lichaam; in het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen en de gehele rug.
Yin Yoga in een ruimte die tot max. 27 graden verwarmt is maakt dat je makkelijker “ontdooit” en je zelf herstellend vermogen aanwakkert.
 Samen met je vriend(in) is nog leuker...... 
deel deze pagina.
Yin Yoga in een heerlijk, verwarmde ruimte.
Wegsmeltend verblijven in de houding en 
wegdromen tijdens het navoelen en in de eindontspanning.
Hot Yin Yoga
Deze les wordt gegeven in een verwarmde ruimte, met een maximale temperatuur van 27 graden. 
Lees hier alle “technische” informatie over wat de extra warmte doet voor jou
Yin Yoga is een rustige vorm van Yoga die ruimte in het lichaam geeft, in de ruimste zin van het woord. In tegenstelling tot andere yogavormen ligt de nadruk niet op de beweging maar op stilte in de houding.
De zittende en liggende houdingen worden op een passieve maar wel intensieve manier beoefend en lang aangehouden (tussen 3 en 5 minuten). Op die manier wordt eerder het bindweefsel dan de spieren opgerekt en gestimuleerd. Hierdoor worden gewrichten beweeglijker en actiever. Dit stimuleert meer opening en ruimte in ons lichaam; in het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen en de gehele rug.
Yin Yoga in een ruimte die tot max. 27 graden verwarmt is maakt dat je makkelijker “ontdooit” en je zelf herstellend vermogen aanwakkert.
 Samen met je vriend(in) is nog leuker......
deel deze pagina.
Voor wie?
Hot Yin Yoga is niet alleen gewoon lekker maar ook uitermate geschikt voor mensen met lichamelijke aandoeningen zoals fibromyalgie, artritis, artrose, jicht, osteoporose, stijve en/of pijnlijke gewrichten en spieren, slechte doorbloeding of hoge spanning in het lichaam.
Tijdens de Hot Yin Yoga lessen voegen we alles samen.
Helende houdingen, langdurige rek, stilte en warmte!
Voor wie?
Hot Yin Yoga is niet alleen gewoon lekker maar ook uitermate geschikt voor mensen met lichamelijke aandoeningen zoals fibromyalgie, artritis, artrose, jicht, osteoporose, stijve en/of pijnlijke gewrichten en spieren, slechte doorbloeding of hoge spanning in het lichaam.
Tijdens de Hot Yin Yoga lessen voegen we alles samen.
Helende houdingen, langdurige rek, stilte en warmte!
De belangrijkste aandachtspunten voor het deelnemen aan Hot Yin Yoga lessen zijn:
  •  Extra bijbetaling op je lidmaatschap € 10,00 per les (niet leden 15 euro)
  •  Geen vrije inloop. Hot Yin Yoga lessen vallen niet onder de vrije inloop dus dien je je van te voren aan en af te melden via de betaallink
 Je dient, i.v.m. hygiëne, zelf mee te nemen
  •  Een grote bad-, strandhanddoek
  •  Een kleine handdoek voor over het yogakussen. De mat wordt na afloop door ons gereinigd.
Water drinken:
Zorg dat je goed gehydrateerd naar de les komt en tijdens en na de les voldoende water tot je neemt.
Aanmelden voor deelname:
De lessen gaan door bij min. 5 aanmeldingen per les.
Je dient je voor deelname altijd aan te melden i.v.m.de beperkte ruimte voor max 18 deelnemers.
De belangrijkste
aandachtspunten voor het deelnemen aan Hot Yin Yoga lessen zijn:
  •  Extra bijbetaling op je lidmaatschap € 10,00 per les (niet leden 15 euro)
  •  Geen vrije inloop. Hot Yin Yoga lessen vallen niet onder de vrije inloop dus dien je je van te voren aan en af te melden via de betaallink
 Je dient, i.v.m. hygiëne, zelf mee te nemen
  •  Een grote bad-, strandhanddoek
  •  Een kleine handdoek voor over het yogakussen. De mat wordt na afloop door ons gereinigd.
Water drinken:
Zorg dat je goed gehydrateerd naar de les komt en tijdens en na de les voldoende water tot je neemt.
Aanmelden voor deelname:
De lessen gaan door bij min. 5 aanmeldingen per les.
Je dient je voor deelname altijd aan te melden i.v.m.de beperkte ruimte voor max 18 deelnemers.
Wanneer wordt deze les gegeven? 
De lessen Hot Yin Yoga en (binnenkort) Hot Yoga zullen bij voldoende belangstelling afwisselend, regelmatig op zaterdag worden georganiseerd.
Zaterdag 10 november 11.45 - 13.15  DEZE LES IS VOL!!!!
(vanaf 11.35 kun je een plekje bemachtigen in de zaal en rustig plaatsnemen op je mat tot aanvang van de les) 
Zaterdag 1 december 12.30 - 14.00 
(vanaf 12.20 kun je een plekje bemachtigen in de zaal en rustig plaatsnemen op je mat tot aanvang van de les) 
Wil je meer rust in je hoofd en lijf? In diepe ontspanning komen?
Kamp je met lichamelijke klachten?
Dan is dit de perfecte les voor jou
Wanneer wordt deze les gegeven? 
De lessen Hot Yin Yoga en (binnenkort) Hot Yoga zullen bij voldoende belangstelling afwisselend, regelmatig op zaterdag worden georganiseerd.
Zaterdag 1 december 12.30 - 14.00 uur 
(vanaf 12.20 uur kun je een plekje bemachtigen in de zaal en rustig plaatsnemen op je mat tot aanvang van de les) 
Wil je meer rust in je hoofd en lijf? In diepe ontspanning komen?
Kamp je met lichamelijke klachten?
Dan is dit de perfecte les voor jou
Hot Yin Yoga
Voelt jouw lichaam in de wintermaanden of op wat koude en vochtige dagen ook net iets stijver dan in de zomer, als het lekker warm is? En heb je, bij warmte, ook minder last van lichamelijke pijn en is je aandoening dragelijker?
Het fasciale (bindweefsel) systeem bestaat uit diverse lagen die door het hele lichaam heen geweven en met elkaar verbonden zijn. 

Hierdoor heeft spanning in één deel van je lichaam effect op elk ander deel van je lichaam. Wanneer aan deze fascia of bindweefsel wordt getrokken, wordt deze spanning door het hele lichaam verspreid. 

Alhoewel veel mensen vaak spanning en stijfheid associëren met hun spieren, is het meestal het bindweefsel dat bepaalt hoeveel en welke ruimte die spieren hebben.

 
In optimale conditie is fascia een los, vochtig weefsel. Als er continue, beweging en balans in het lichaam is, blijft de fascia vloeibaar en mobiel. Helaas wordt onder invloed van chronische fysieke, mentale of emotionele stress of gebrek aan beweging, de fascia verstijft en verliest het haar vloeibaarheid. Dan beginnen de lagen van fascia aan elkaar vast te kleven en vormen “knopen”, het bevriest als het ware.
Warmte
Warmte heeft dus een positief effect op de structuur van je fascia. Door de warmte ontspan je makkelijk je spieren daarnaast neemt de elasticiteit van het bindweefsel door de warmte toe. Het water binnen de bindweefselcellen verwarmt en laat als het ware de bevroren, stijve delen smelten. De fascia is een soort dunne bindweefsel dat de spieren van het lichaam bij elkaar houdt. Wanneer het bindweefsel ontstresst en kan ontdooien dan vermindert dit pijnklachten en stijfheid, hierdoor kan de energie weer makkelijker stromen. Voeding- en afvalstoffen vinden dan eenvoudiger hun pad. En je organen en spieren krijgen meer ruimte.
"Yin Yoga is een rustige vorm van Yoga die ruimte in het lichaam geeft, in de ruimste zin van het woord. In tegenstelling tot andere yogavormen ligt de nadruk niet op de beweging maar op stilte in de houding"
De langdurige rek, stilte & warmte, Yin Yoga in een ruimte die tot maximaal 27 graden verwarmt is maakt dat je makkelijker “ontdooit” en je zelf herstellend vermogen aanwakkert.

 
Hot Yin Yoga is niet alleen gewoon lekker maar ook uitermate geschikt voor mensen met lichamelijke aandoeningen zoals fibromyalgie, artritis, artrose , jicht, osteoporose, stijve en/of pijnlijke gewrichten en spieren, slechte doorbloeding of hoge spanning in het lichaam.
"Yin Yoga is een rustige vorm van Yoga die ruimte in het lichaam geeft, in de ruimste zin van het woord. In tegenstelling tot andere yogavormen ligt de nadruk niet op de beweging maar op stilte in de houding"
De langdurige rek, stilte & warmte, Yin Yoga in een ruimte die tot maximaal 27 graden verwarmt is maakt dat je makkelijker “ontdooit” en je zelf herstellend vermogen aanwakkert.

 
Hot Yin Yoga is niet alleen gewoon lekker maar ook uitermate geschikt voor mensen met lichamelijke aandoeningen zoals fibromyalgie, artritis, artrose , jicht, osteoporose, stijve en/of pijnlijke gewrichten en spieren, slechte doorbloeding of hoge spanning in het lichaam.
All Rights Reserved 2018 - Energysport - Privacyverklaring